söndag 20 november 2011

Helgen redan slut?

Oj, vad det går fort när man har roligt. Konstrunda, Fars dagsfirande, pepparkakshus tillverkning och mitt i allt detta, akut inköp av en ny ugn.
Först igår, lördag var vi  på en liten konstrunda i Akvarellernas regi, 5 konstnärer skulle besökas.


Första stoppet var i Spannarp på atelje´Livsrum, där Annika Pramborn och Eva Källström från Karla visade sina smycken.
Nästa stopp blev Elisabeth Malmborg som är glaskonstnär och målar i olja.
Sedan gick färden vidare till Lena Arrenius som jobbar med akvarell, olja och collografi.
Keramiker Torgli Anderbeg och Johanna Djerf var de sista som vi besökte.
Jag säger bara, vilka duktiga och kreativa människor det finns. Tack alla ni, som öppnade ateljéerna för oss.

När vi kom hem värmde vi Chilligrytan och tillbehör dukades fram. Gästerna, mina föräldrar och Alexandra och Fredrik, Karolina stod på trappan. Vi hade en trevlig kväll med många skratt.

Idag söndag, väntade pepparkaksdegen, nu jäklar skulle JAG vara kreativ. Fram med olika mallar, deg och kavel.  Efter ett litet tag förstod jag att ugnen hade gått sönder, ggrrrrrrr.
Nu blev det lite panik, in med mannen och Molly i bilen, mot Ikea och ny ugn inköptes.


Tur att jag är gift med en händig man, det tog inte så långt tid förrän pepparkakabaket var i gång igen. Ha en trevlig vecka!

Inga kommentarer: